قوانین شیک پوشی را رعایت کنید

درصد بالایی از افرادی که در اینترنت صفحات مد را بازدید می‌کنند به دنبال توصیه‌های مد هستند. شیک پوشی همیشه قوانینی دارد که با به کار بردن این اصول شما به راحتی می توانید در دسته افراد شیک پوش قرار بگیرید.

– اندامتان را بشناسید. قبل از اینکه چیزی بخرید سایز بدنتان را بدانید. این هم به خرید کردن سرعت عمل می‌دهد و هم کمک می‌کند تا لباس مناسب خودتان را پیدا کنید. اندازه قسمت‌های مختلف اندام و قد و وزن را در بیاورید و دقیقا متناسب با همین اندازه‌ها لباس بخرید نه لباسی تنگ‌تر یا گشادتر. برای اینکه خوش پوش باشید باید لباس دقیقا با هیکل شما یکی باشد. لباس یک سایز کوچک‌تر یا بزرگ‌تر نشانه بی سلیقگی است.

– موقع خرید کفش به این نکته دقت کنید که می‌توانید با کفش مورد علاقه‌تان به راحتی راه بروید. هیچ چیز خنده‌دارتر از راه رفتن با کفشی نیست که حتی نمی‌توانید تعادلتان را با آن حفظ کنید.

– اگر لباسی طوری طراحی شده که باید پوشیده باشد همانگونه که هست استفاده کنید. مثلا دکمه‌هایش را باز نکنید.

– کاربرد لباس‌ها را بشناسید. هر لباسی برای هر موقعیتی مناسب نیست.

– برای اینکه با لباس زیباتر به نظر برسید حتما زیر لباس گن بپوشید. با گن لباس در اندام شما زیباتر به نظر خواهد رسید. بویژه زمانی که لباسی برای یک مهمانی رسمی می‌پوشید از گن استفاده کنید.

– رنگ مناسب خودتان را پیدا کنید. هر رنگ لباسی هرچقدر هم که زیبا باشد لزوما برای شما هم مناسب نیست. به رنگ پوست‌تان توجه کنید و متناسب با آن از رنگ‌های سرد یا گرم استفاده کنید. اگر پوست شما رنگ سرد است از سفید، سیاه، خاکستری و نقره‌ای و آبی بیشتر استفاده کنید. نارنجی، طلایی، قهوه‌ای و سبز و قرمز برای رنگ پوست گرم مناسب‌تر است.

– لباس‌هایتان را درست دسته بندی کنید. وقتی یک کمد لباس سازماندهی شده داشته باشید، راحت‌تر انتخاب می‌کنید و بهتر هم لباس می‌پوشید. کمد لباس را بر اساس نیازهایتان دسته بندی کنید. بعضی لباس‌ها را تا کنید و چیزهایی را که باید آویزان کنید. علاوه بر این زیور آلات و کیف و کفش‌تان هم باید همینطور مشخص باشند.

– یک اتوی خوب تهیه کنید. یک لباس آراسته بدون شک باید اتوی خوبی خورده باشد. برای اینکه هم لباس‌ها خراب نشوند، هم بهتر اتو شوند و کار شما هم آسانتر باشد تهیه یک اتوی با کیفیت را در اولویت قرار بدهید.

– برای لباس‌های خیلی ارزان هزینه نکنید چون دوخت بد لباس و پارچه بی‌کیفیت چیزی از خوش پوشی باقی نمی‌گذارد. همه ما دوست داریم لباس‌های متنوع داشته باشیم. اما اگر از این تنوع کم کنیم و برای کیفیت لباس هزینه کنیم بیش از نیمی از راه آراستگی و خوش تیپی را طی کرده‌ایم. دو سه دست پیراهن و دو جفت کفش و شلوار حسابی بهتر از چندین دست لباس خیلی معمولی است.

– در پوشش و آراستگی لباس قسمت میانی گردن تا سینه بسیار مهم است. شال یا زیورآلاتی که استفاده می‌کنید باید مناسب و با کیفیت باشد. چون در پوشش شما این بخش بسیار به چشم می‌آید و مورد توجه است.

– برای اینکه تکلیف خودتان را با لباس‌هایی که می‌پوشید مشخص کنید باید فضای بازی برای انتخاب و فرصتی برای خرید لباس‌های تازه داشته باشید. لباس‌هایی که هرگز نمی‌پوشید را ببخشید. از لباس‌های قدیمی و از مد افتاده بگذرید و عادت پوشیدن لباس‌هایی که چندان با مد لباس چند سال اخیر هماهنگی ندارند را کنار بگذارید. بخشی از آراستگی لباس به این است که مورد قبول مد امروزی باشد. منظور این نیست که حتما مطابق مد روز باشد اما خیلی هم خوشایند نیست که لباسی با پارچه‌ای قدیمی و طراحی کنار گذاشته شده بپوشید.

– درباره مد و طراحی لباس مطالعه کنید. هرچقدر بیشتر درباره چیزهایی که باب روز است و با سبک زندگی مدرن هماهنگ است بدانید انتخاب‌هایتان بهتر خواهد بود. لباس هم بخشی از موضوعات زندگی شماست. همانقدر که لازم است درباره موضوعات دیگر اطلاعات داشته باشید باید درباره دنیای مد و آرایش و پوشش هم اطلاعات به روزی داشته باشید. در این صورت انتخاب‌هایتان مناسب‌تر خواهد بود.

– از زیورآلات به اندازه استفاده کنید. اصلا جالب نیست که چندین زیور آلات را با هم استفاده کنید و دست و گردن و پا را با تزئینات زیاد شلوغ کنید.

– به لباس زیر هم به اندازه لباس رو توجه کنید. یک راه برای اینکه لباس توی تن شما خوب باشد استفاده از لباس‌های زیر مناسب و باکیفیت است.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.