چرا ازدواج تنهایی‌ام را پر نمی‌کند؟

یک باور قدیمی ‌عامه درباره ازدواج وجود دارد که می‌گوید ازدواج فرصتی برای پرکردن خلأ تنهایی است. اما واقعیت این نیست. شما نمی‌توانید فقط به این دلیل که احساس تنهایی می‌کنید و نیاز به یک همراه دارید ازدواج کنید، چون ازدواج یک امکان و موقعیت حمایتی نیست و نمی‌تواند از شما در برابر خطر تنهایی محافظت کند. شما ممکن است ازدواج کنید اما همچنان در تنهایی خودتان فرو رفته باشید.

از طرف دیگر می‌گویند تنهایی بعضی مواقع ضرورت است. این خلوت فردی به عنوان فرصتی برای درک و شناخت فردی لازم است. لابد شما هم شنیده یا دیده‌اید که عده‌ای پز روحیه انزواطلبی‌شان را می‌دهند. تنهایی یک شرایط بغرنج و بحرانی نیست اما می‌تواند به یک شرایط بحرانی تبدیل شود. اغلب ما وقتی در بحران تنهایی، انزوا و خلأ عاطفی گیر می‌افتیم کاری برای آن نمی‌کنیم. در حالیکه این می‌تواند سلامتی‌مان را به خطر بیندازد. اگر بیش از اندازه احساس تنهایی می‌کنید این احتمال را در نظر بگیرید که شاید نگرشتان به زندگی، رابطه، عشق و دوست داشتن منفی است.

انزوا وقتی که در یک رابطه هستید
شما ممکن است در یک رابطه ظاهرا فعال حضور داشته باشید اما احساس تنهایی کنید. چطور ممکن است؟ تنهایی و انزوا در ازدواج به آرامی‌ و در طی سالیان دراز ایجاد می‌شود. وقتی بحث‌ها و گفتگوها درباره علایق مشترک، رخدادهای جهان، اهداف ، رویاها متوقف می‌شود و همه مکالمات به مسائل روزمره‌ای مثل اینکه «برای بچه شیر خریدی؟ «به مامانت زنگ زدی؟» «قبض‌ها رو پرداخت کردی »محدود می‌شود بعید نیست که به مرور زمان احساس تنهایی کنید. یا وقتی یکی از شما ساعت ۱۰ شب و دیگری ۲ نیمه شب به رختخواب می‌رود، وقتی شما فیلم‌هایتان را تنهایی تماشا می‌کنید و قرار های دوستانه و مهمانی‌های خانوادگی‌تان را تنها می‌گذارید باید هم احساس تنهایی کنید.

حالا چه کنم؟
بعید نیست که همسرتان هم مثل شما همین احساس را داشته باشد. هر دوی شما ممکن است در این چرخه معیوب گیر افتاده باشید. حالا که این وضعیت را درک کرده‌اید تلاش کنید تا از این انزوا بیرون بیایید. راه‌های برون رفت از انزوا تلاش برای تغییر شرایطی است که باعث این خلأ شده‌اند؛ یعنی اگر این تنهایی ناشی از فاصله‌ای است که با همسرتان احساس می‌کنید سعی کنید فاصله را پر کنید. به دنبال تجربه‌های خوب مشترک بروید و در یک رابطه واقعا فعال زناشویی قرار بگیرید.

بعد از چند سال زندگی مشترک، همه ما فکر می‌کنیم که همه چیز را درباره شریک زندگیمان می‌دانیم. اما حقیقت چیز دیگری است. چشم‌هایتان را ببندید و به دنیای همسرتان فکر کنید حتما چیزهای زیادی وجود دارد که از او نمی‌دانید. به شریک رابطه نزدیک شوید تا درک بهتری از او پیدا کنید. باور کنید هنوز هم چیزهایی هست که از او نمی‌دانید همانطور که او از خیلی چیزها درباره شما بی‌خبر است.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.