هفت نکته کلیدی برای رشد کسب و کار

رشد کسب‌وکار و فعالیت‌های تجاری به نوعی یک تمرین خلاقیت و نوآوری محسوب می‌شود. می‌توان گفت این مساله نیاز چندانی به مجوز یا مدرک دانشگاهی ندارد بلکه بیشتر به صفاتی مانند کنجکاوی، ممارست، تخیل و اشتیاق که با اطلاعات، دانش و مهارت‌های موردنیاز پشتیبانی می‌شوند، نیازمند است. از این‌رو در ادامه این مطلب، هفت نکته کلیدی را که می‌توانند در رشد کسب‌ و کارتان نقش مهمی را ایفا کنند، معرفی می‌کنیم.

بازار خود را گسترش دهید
شرکت‌هایی که خواهان رشد هستند، همواره گسترش و رشد بازار خود را مدنظر قرار می‌دهند. در واقع آنها قصد دارند نقشی پررنگ‌تر در گستره‌ وسیع‌تر را تجربه کنند و این کار را به شیوه‌های مختلفی مانند گسترش حوزه نفوذ و فعالیت‌هایشان یا پیدا کردن پایگاه مشتری جدید انجام می‌دهند. در نتیجه افزایش سهم از بازار نام فعالیتی است که شرکت‌های مختلف در دستور کار خود قرار می‌دهند.

در کسب‌وکار خود نوآوری داشته باشید
مدیران و روسای شرکت‌های در حال رشد به خوبی از این نکته آگاه هستند که نوآوری و خلاقیت دائمی در کسب‌وکار، عامل کلیدی برای موفقیت فعالیت‌هایشان در آینده محسوب می‌شود. نوآوری همواره به معنای تولید یک کالای جدید یا ارائه خدمات متفاوت نیست بلکه به توانایی در تغییر، چگونگی معرفی و ارائه محصولات و خدمات و میزان انعطاف‌پذیری این مساله نیز بستگی دارد.

طرح فروش انحصاری خود را مشخص کنید و به یک برند مبدل شوید
اگر فعالیت تجاری، محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، خاص و منحصربه‌فرد نباشد، تنها شرکتی مانند دیگر شرکت‌های فعال در زمینه حوزه کاری خود هستید. اگر به یک برند تبدیل نشوید، تنها همانند یک کالا خواهید بود. بدون‌شک این برند‌ها هستند که تمایز را در ذهن مشتریان ایجاد می‌کنند.

رهبری را در تمام سطوح ایجاد کنید
کارمندان‌تان را در هر سطحی که هستند به افرادی پاسخگو، مسئولیت‌پذیر، منظم و فعال تبدیل کنید. به ساختار سازمانی و هم‌ترازی که به صورت هماهنگ عمل می‌کنند، برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده در فعالیت‌های‌تان توجه کنید.

دیدگاه مشخصی نسبت به آینده، دانش گذشته و آگاهی از حال حاضر داشته باشید
شرکت‌هایی که دیدگاه و چشم‌انداز روشن و مشخصی نسبت به آینده فعالیت‌هایشان دارند، می‌توانند تا حدود زیادی شرایط آینده خود را پیش‌بینی‌ کنند. در این شرایط شرکت‌های دیگر که از ایده و دیدگاه خاصی نسبت به آینده برخوردار نیستند، ممکن است در برابر شرایط پیش‌بینی‌نشده ناتوان ظاهر شوند و به مرز فروپاشی برسند.

روی منابع انسانی خود سرمایه‌گذاری کنید
شرکت‌های در حال رشد، نیروهای انسانی خود را به‌وسیله آموزش مهارت‌ها، کارگاه‌های آموزشی و مواجه ساختن آنها با بازارهای دیگر از طریق همایش‌ها و نمایشگاه‌ها در مسیر رشد و ترقی قرار می‌دهند.

به سازمانی مشتری‌محور تبدیل شوید
تمام فعالیت‌های تجاری و کسب‌وکارهای مختلف برای جلب مشتری ایجاد می‌شوند. رشد فعالیت‌ها و شرکت‌ها نیز زمانی ایجاد می‌شود که خدمات و محصولات خود را به مشتری‌های بیشتری ارائه کنید. اکثر عملکردهای تجاری تابعی از کسب، حفظ، افزایش و ارائه خدمات به مشتری هستند. از این‌رو، شرکت‌های در حال رشد ارزش خود را از طریق ارزش بیشتری که برای مشتری‌هایشان در نظر می‌گیرند، افزایش می‌دهند. زمانی که بازار و سهمی که قصد دارید از آن به‌دست آورید را در نظر می‌گیرید، اینکه چه چیزهایی موردعلاقه شماست از اهمیت چندانی برخوردار نبوده و آن چیزی که مشتری‌ها می‌خواهند و مورد توجه آنها قرار دارد، مهم است. در پایان به صورت خلاصه می‌توان گفت فعالیت‌های شرکت خود را می‌توانید در کنار مشتری‌هایتان و نیروی کاری که مشتاق به ارائه خدمات به آنها هستند، گسترش دهید و از طریق نوآوری و خلاقیت پایدار، سهم خود را در بازار افزایش دهید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.