ماسک‌های شاداب‌کننده پوست

با میوه هم می‌توان به پوستی لطیف و شاداب رسید. با وجود این‌که داروهای شیمیایی تاثیر سریعتری دارد و بیشتر از سوی پزشکان توصیه می‌شود، اما با انواع میوه می‌توانید ماسک‌ فوری برای پوست خود تهیه کنید و به نتیجه دلخواه برسید.

ماسک آناناس
آب آناناس را گرفته و روی صورتتان بمالید و ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. پس از ۵ دقیقه صورتتان را بشویید. آب آناناس تقویت‌کننده ماهیچه‌های صورت است. خاصیت آرام‌سازی دارد و از خستگی پوست جلوگیری می‌کند. برای صاف و براق شدن پوست ۶۰ گرم آناناس را آب گرفته و با ۶۰ گرم پودر مغز بادام شیرین مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورتتان به ویژه نواحی تیره بزنید.

ماسک سیب
نصف سیب را رنده و با یک قاشق چایخوری ماست، یک قاشق چایخوری آرد جو و ۲ قاشق آبلیموی تازه مخلوط کنید و نیم ساعت روی پوستتان بمالید. این ماسک به پاکسازی پوست کمک می‌کند. برای نتیجه مطلوب این ماسک را هفته‌ای یک بار روی پوست بمالید.

ماسک هلو
یک عدد هلو را رنده کرده و با ۵۰ گرم ماست مانند یک کرم روی صورتتان بمالید تا ۱۵ دقیقه بماند. استفاده هر روزه این ماسک موجب می‌شود پوست خشک نشود، ضمن این‌که تقویت‌کننده است و به ماهیچه‌ها استحکام می‌بخشد.

ماسک نعناع و خیار
برای مقابله با تاثیرات نامطلوب گرمای روی پوست از ماسک نعناع استفاده کنید. یک عدد خیار را رنده کرده و با نعناع تازه کوبیده شده و یک قاشق چایخوری آبلیموی تازه و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان بمالید. این ماسک التهابات پوستی را کاهش می‌دهد.

ماسک موز
۲ عدد موز را رنده کرده با ۲ قاشق عسل و ۲ قاشق ماست به مدت نیم ساعت روی پوستتان ماساژ دهید. این ماسک شفاف‌کننده بوده و در درازمدت لکه‌های پوستی را برطرف می‌کند.

ماسک پرتقال
یک پرتقال را پوست بکنید. هسته‌ها و پوست‌های نازک پره‌های آن را جدا کنید و روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک برای درمان جوش‌ها موثر است اما افرادی که پوستی خشک دارند نباید از آن استفاده کنند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.