چطور از محصولات مراقبت پوست استفاده کنید؟

صبح زود است و شما می‌خواهید با عجله آماده شوید و از خانه بیرون بزنید. مثل همیشه وقت کافی برای استفاده از انواع کرم‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی‌ که برای سلامت و مراقبت پوست‌تان خریده‌اید را ندارید. یک سرم مخصوص مو، مرطوب کننده، کرم دور چشم، ضد آفتاب و کمی پنکیک برای پوشاندن صورت. راستش حتی اگر وقت هم داشته باشید اصلاً شاید ندانید کدام یک از اینها را باید اول استفاده کنید و ترتیب، اولویت و ضرورت هر کدام از اینها چیست.

خب در واقع این کار خیلی سختی نیست. یک اصل کلی در استفاده از این مواد وجود دارد؛ ابتدا از آنهایی استفاده کنید که سبک‌تر هستند و جذب بیشتری دارند و به ترتیب کرم‌هایی را به پوستتان بمالید که ثبات و دوام بیشتری دارند. مواد آرایشی که ربطی به مراقبت از پوست ندارند همیشه آخرمصرف می‌شوند.

استفاده درست
راستش خیلی مهم است که بدانید از هر محصولی چطور استفاده کنید بویژه اگر می‌خواهید واقعاً مؤثر باشند. اگر ندانید هر محصولی چه کارایی‌ دارد و چطور باید استفاده شود فقط وقت و پول ‌تان را هدر داده‌اید و کار بیهوده کرده‌اید. در نهایت ممکن است این محصول هیچ آسیبی به پوستتان نزند اما قطعاً وقت و پول و انرژی‌تان را بدون هیچ نتیجه مطلوبی صرف کرده‌اید.

وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید از خودتان یک سری سؤال‌های ضروری را بپرسید مثل اینکه: کی این کرم را مصرف کرده‌اید؟ چقدر طول می‌کشد تا جذب پوستتان شود؟ این یعنی بفهمید بعد از چه مدت زمانی از مالیدن کرم روی پوست، وقتی به پوست صورت یا بدنتان دست می‌زنید دیگر اثر کرم را بر پوست احساس نمی‌کنید؟ دوام این محصول چقدر است؟ آیا این یک محصول کرمی و سبک است یا کمی چرب یا مرطوب است؟ و سؤال آخر این است که این محصول قرار است چه کاری برایتان انجام بدهد؟

چطور مصرف کنید
حالا صورت‌تان را شسته‌اید و می‌خواهید شروع به استفاده از این محصولات آرایشی و بهداشتی کنید. اگر یک سرم ویتامین سی دارید که برای پوست معمولی یا نسبتاً چرب و برای آکنه‌هایتان استفاده کنید ابتدا باید همین سرم را روی پوستتان بمالید، چون هدف استفاده از این سرم شفافیت پوست است. برای اینکه این سرم تأثیر داشته باشد باید مستقیم روی پوست قرار بگیرد و چند دقیقه‌ای تا فعال شدن آن زمان می‌خواهد، پس حداقل سه دقیقه مهلت بدهید و سپس سراغ ماده دیگر بروید.

البته منظور این نیست که هیچ کاری نکنید و منتظر بمانید تا سرم جذب شود. شما فرصت دارید در این زمان مسواک بزنید یا موهایتان را مرتب کنید. بعد از آن می‌توانید سراغ مرطوب کننده بروید. چون مرطوب کننده‌ها سبک هستند. نرم‌کننده شما ممکن است همراه با ضدآفتاب باشد یا نباشد. لازم هم نیست که مرطوب کننده را به همه جای پوست‌تان بمالید همین که به نواحی خشک پوست رطوبت‌رسانی کنید هم کافی است. کرم را به قسمت‌هایی از پوست بمالید که نیاز بیشتری به رطوبت دارد.

حالا اگر کرم مرطوب کننده شما حاوی ضد آفتاب نیست نوبت استفاده از این کرم است. کرم ضد آفتاب را باید به همه بخش‌های صورت و دست‌ها که در معرض آفتاب هستند بمالید. بالای گوش، گردن، سینه و روی دست‌هایتان را هم کرم ضد آفتاب بزنید. همچنین استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و نرم‌ کننده بستگی زیادی به زمان و مکان زندگی شما دارد. شاید شما اصلاً نیازی به نرم‌کننده نداشته باشید یا کرم ضد آفتاب خیلی قوی لازم نداشته باشید. فقط یادتان باشد که در هر صورت استفاده از کرم ضد آفتاب یک ضرورت است و باید آن را جزو برنامه‌های روزانه‌تان قرار بدهید و استفاده از آن را فراموش نکنید.

بعد از اینکه کرم ضد افتاب را زدید و مطمئن شدید که کاملاً جذب پوست‌تان شده می‌توانید از محصولات آرایشی استفاده کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.