خطر بزرگی لوزه سوم در کودکان

طولانی شدن زمان عفونت گوش میانی در اثر بزرگی لوزه سوم منجر به کاهش شنوایی در کودکان و آسیب به عصب شنوایی و احتمالاً کاهش دائمی شنوایی می‌شود.

دکتر امیر آب‌زاده، متخصص گوش، حلق و بینی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان مطلب فوق می‌گوید: هر چه فرد به سمت بلوغ پیش می‌رود، نقش لوزه سوم در سیستم ایمنی بدن کمتر می‌شود؛ با این حال این توده لنفاوی بویژه در کودکان ۲ تا ۶ سال می‌تواند مشکلاتی برای بدن ایجاد کند. التهاب این توده در کودکان موجب سرماخوردگی مکرر و ترشحات بینی، اختلال تنفس از راه بینی بخصوص خروپف کردن در خواب و فشار بر گوش میانی به علت بسته شدن شیپور استاش و در نهایت عفونت گوش میانی می‌شود.

به گفته او، شایع‌ترین دلیل التهاب لوزه سوم، سرماخوردگی است. سرماخوردگی معمولی می‌تواند توده لنفاوی را بزرگ‌تر کند و بزرگ شدن این توده موجب ایجاد ترشحات چرکی از بینی، سینوزیت و عفونت گوش میانی می‌شود. این عوارض بیشتر در کودکان اتفاق می‌افتد و اگر با دارودرمانی رفع نشد، لوزه سوم باید عمل شود.
این متخصص گوش، حلق و بینی می‌افزاید: بهترین زمان برای برداشتن لوزه سوم، سال‌های کودکی و سن ۲ تا ۶ سالگی است. ایجاد التهاب در لوزه سوم در بزرگسالی و منجر شدن آن به عفونت گوش میانی، به سادگی این عفونت در کودکان نخواهد بود، التهاب لوزه سوم در بزرگسالان، غیرطبیعی و هشداردهنده است و مشکوک به وجود تومورهایی در این ناحیه خواهد بود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.