طرز تهیه مربای شاتوت یاقوت سرخ

حال که فصل شا‌توت است بهترین زمان برای تهیه مربای آن می‌باشد، به ویژه که این مربا شکر کمتری نسبت به سایر مرباهای دیگر نیاز دارد. پس دست به کار شوید تا شا‌توت در بازار هست به اتفاق هم این مربا را آماده کنیم.

مواد لازم برای تهیه مربای شاتوت یاقوت سرخ:

شاتوت: ۵۰۰گرم
شکر: ۴ پیمانه یا ۶۰۰ گرم
وانیل: ۲/۱ قاشق چایخوری

نکته:
نکته: مربای شاتوت پس از آماده شدن دانه‌های ریزی از داخل آن بیرون آمده و روی ظرف می‌ماند، بنابراین می‌توانید این دانه‌ها را با کفگیر سوراخ دار که آب مربا از آن خارج شود بردارید.یا اینکه قبل از قوام آمدن آب آن از صافی رد کنید تا دانه‌ها کاملا جمع شوند.

طرز تهیه مربای شاتوت یاقوت سرخ:

دم شاتوت را با قیچی بچینید. برای شستن، شاتوت‌ها را در ظرف آب سرد ریخته و ظرف را تکان دهید تا شاتوت‌ها تمیز شود. سپس در صافی بریزید تا آب آن جدا شود. شاتوت‌ها را در قابلمه لعابی ریخته و شکر را لابه لای آن بریزید و به مدت ۱۲ ساعت در یخچال بگذارید تا آب پس دهد. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. از روی حرارت بردارید و بگذارید یک شب بماند سپس شاه توت‌ها را از آب مربا جدا کنید. آب مربا را روی حرارت قرار دهید تا قوام آید. پس از قوام آمدن بگذارید سرد شود، پس از آن شاتوت‌ها را در شهد (شربت قوام آمده) بریزد و به آرامی با فشار پشت قاشق داخل شربت فرو کنید. سپس روی حرارت قرار دهید. پس از چند دقیقه جوشیدن، مربا را از روی حرارت برداشته، وانیل را اضافه کنید و یک شب درهمان ظرف بماند سپس در شیشه استریل شده مخصوص مربا بریزید و در جای خنک نگه داری کنید.

مطالب مرتبط:
طرز تهیه مربای توت فرنگی

طرز تهیه مربای گل سرخ

روش تهیه مربای آلبالو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.