توصیه‌هایی به آقایان در مورد شلوارهای خانگی

معمولا آقایان کمتر از خانم ها به نوع پوشش خود در منزل اهمیت می دهند و همین بی اهمیتی می تواند مشکلاتی را برای آنها به وجود بیاورد. خواندن این توصیه ها در مورد شلوارهای خانگی را به تمام آقایان پیشنهاد می دهیم…

نخی بپوشید
بهتر است وقتی تنها با خانواده خودتان در منزل هستید و اجباری برای پوشیدن لباس های خانگی رسمی ندارید، از پوشیدن شلوارهای ورزشی پلاستیکی یا مخملی در فصل تابستان خودداری کنید. شلوارهای پلاستیکی و دارای الیاف مصنوعی در اثر تعریق به پوست پا می چسبند و شرایط مناسبی را برای ایجاد و تکثیر قارچ های پوستی فراهم می کنند. به همین دلیل هم گاهی برخی از آقایانی که از اضافه وزن رنج می برند و عادت به پوشیدن شلوارهای ورزشی پلاستیکی یا تنگ در خانه دارند، از وجود لکه های قهوه ای رنگ روی کشاله های ران خود گله دارند.

کشاله ران افرادی که شلوارها و شلوارک های تنگ و نایلونی به تن می کنند، از ابتلا به قارچ درماتوفیتوزیس در امان نخواهد بود. تعریق زیاد و تهویه نشدن مناسب سطح پوست کشاله ران در اثر پوشیدن شلوارهای تنگ به مدت طولانی در فصل های گرم سال می تواند باعث ایجاد التهاب و قرمزی هم در این ناحیه از بدن آنها شود. این قرمزی و التهاب در ناحیه کشاله ران می تواند نشان دهنده ابتلا به نوع دیگری از قارچ های پوستی باشد که اگر به موقع به آن توجه و درمان نشود به عفونت تبدیل خواهد شد. این نوع عفونت قارچی در چین های بدن (کشاله ران، زیر بغل، زیر سینه و…) افراد مبتلا به بیماری دیابت بیشتر از سایر افراد دیده می شود.

از شلوارهای نایلونی که بگذریم، می رسیم به برخی شلوارهای خانگی مخملی یا آستردار. این نوع شلوارها هم باعث بالارفتن درجه حرارت پا و بدن و تعریق بیشتر در این روزهای گرم می شوند. در نتیجه می توان پوشیدن شلوارهای نخی سبک و کمی گشاد را در منزل به آقایان پیشنهاد کرد تا هم کمتر عرق کنند و هم دچار مشکل پوستی نشوند.

روشن بپوشید
معمولا آقایان به پوشیدن لباس های تیره علاقه دارند اما بهتر است به دو دلیل در خانه بلوز و شلوارهایی با رنگ روشن بپوشند زیرا لباس ها و شلوارهای با رنگ روشن، خیلی زود آلودگی را نشان می دهند در نتیجه از آلوده بودن آنها غافل نمی شوید و بهداشت را در موردشان بهتر رعایت می کنید.

از طرفی برخی آقایان به رنگ های به کار رفته در پوشاک حساسیت دارند و تابستان و تعریق می توانند این حساسیت را به شدت افزایش دهند بنابراین امکان قرمزی، خارش و حتی تورم در برخی از قسمت های پوست پا در اثر پوشیدن شلوارهای تیره رنگ دور از انتظار نخواهد بود. رنگ های سفید، کرم، لیمویی و آبی روشن از بهترین رنگ ها برای یک شلوار مردانه خانگی محسوب می شوند.

تمیز بپوشید
شلوارهای خانگی در تمام طول مدت خواب تن شما هستند. به همین دلیل توصیه می شود برای پیشگیری از بو گرفتن آنها در اثر آلوده شدنشان با عرق بدن و جلوگیری از آلوده کردن سایر لباس ها، حداقل هر ۵ روز یکبار شلوارهای خانگی را با مواد شوینده ملایم بشویید و در آفتاب خشکشان کنید. شستشوی شلوارهای خانگی با ماشین لباسشویی هیچ اشکالی ندارد فقط برای جلوگیری از چروک شدن بیش ازحد شلوارهای نخی، آنها را پیش از پهن کردن، خیلی خوب بتکانید.

شلوارهای خانگی از لباس هایی هستند که با آنها به رختخواب می روید یا روی صندلی ناهارخوری و مبل می نشینید بنابراین به هیچ وجه آنها را کنار لباس های بیرون از خانه آلوده به آلودگی های محیطی قرار ندهید تا از انتقال آلودگی و عوامل حساسیت زای احتمالی به رختخواب و مبلمان منزلتان پیشگیری شود.

منبع: ریدرزدایجست
ترجمه: ندا احمدلو، روزنامه سلامت

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.