فواید بوسۀ مادر

همه ما بوسه را به عنوان یک رفتار خوشایند اجتماعی، وسیله‎ای برای ابراز محبت و نشان دادن اوج عواطف درونمان می‎شناسیم اما برخی والدین با این باور که بوسیدن زیاد، بچه‎ها را لوس می‎کند آنها را نمی‎بوسند و سعی می‎کنند آشکارا به آنها ابراز محبت نکنند…

همچنین تماس نزدیک لب، دهان و بینی و افزایش احتمال انتقال آلودگی‎ها و عوامل بیماری‎زا و شیوع بیماری‎هایی مانند آنفلوانزای خوکی، برخی والدین را درمورد بوسیدن زیاد فرزندشان دچار تردید کرده است. در حالی که بوسیدن می‎تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد. مطالعه‌های جدید نشان داده فواید بهداشتی بوسیدن کودکان (مخصوصا توسط مادر) بر سلامت آنها در سال‎های آینده نیز تاثیرگذار است.

بررسی‎ها نشان داده مهر و محبت و بوسه‌های مادرانه هورمون‎های استرس کودک را کاهش می‎دهد و مادرهای مهربانی که فرزندشان را زیاد می‎بوسند با این کار فواید بهداشتی بسیار زیادی برای فرزند دلبندشان فراهم می‎کنند. نتایج مطالعات نشان داده است که تجربه‎های اولیه دوران کودکی می‎تواند از طریق تاثیر بر احتمال التهاب مزمن در بدن و واکنش سیستم ایمنی که خط مقدم دفاع بدن در برابر بیماری‎هاست، اثر ماندگاری بر سلامت بدن داشته باشد. این مطالعه نشان می‎دهد در آغوش گرفتن، بوسیدن و ابراز محبت توسط مادران می‎تواند به کاهش استرس کودک و فرونشاندن هورمون‎هایی که در ایجاد التهاب در بدن نقش دارند، کمک کند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظرات
  1. معین می‌گوید

    you’re very good!!!!!!

  2. سلاله می‌گوید

    ممنوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووون

  3. Moshtaba می‌گوید

    میبووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووسمتون ولی اطلاع رسونیتون یکم قویتربشه لطفا مرسی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.