اگر اندازه دور کمرتان بیشتر از نصف قدتان است، چاق هستید

در یک مطالعه جدید تاکید شد نسبت دور کمر به قد (WHR) بهترین ملاک برای پیش‌بینی خطر ابتلای یک فرد به بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی جدی مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌ قلبی است.

به گزارش ایسنا، دکتر مارگارت اشویل نویسنده این مقاله و کارشناس شرکت مشاوره‌ای علمی «انجمن‌های اشویل» خاطرنشان ساخت: اگر تلاش کنید تا اندازه دور کمرتان کمتر از نصف اندازه قدتان باشد، می‌توانیم تا حد زیادی از بروز بیماری‌های مرتبط با چاقی نظیر دیابت و امراض قلبی در امان بمانید.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت‌، بر اساس یک تحلیل ارائه شده در کنگره چاقی اروپا، همین معیار و اندازه‌گیری ساده هم برای افراد بلند قد و هم برای افراد کوتاه قد به یک اندازه کاربرد دارد و قابل اطمینان است و به همین دلیل برای مردم تمام کشورها و نژادهای مختلف قابل استفاده است.

این روش محاسبه برای پیش‌بینی خطر چاقی و بیماری‌های ناشی از آن به مراتب مطمئن‌تر و کاربردی‌تر از «اندازه‌گیری دور کمر» به تنهایی است.

اشویل که از کارشناسان دانشگاه آکسفورد بروکسل محسوب می‌شود تاکید کرد که نسبت WHR باید از سوی پزشکان و درمانگرها به عنوان یک شاخص معاینه برای تمام افراد مورد استفاده قرار بگیرد.

وی یادآور شد: تلاش برای کمتر نگه داشتن اندازه دور کمر از نصف اندازه قد به افزایش طول عمر تک‌تک افراد جهان کمک می‌کند.

این یافته حاصل تجزیه و تحلیل دقیق روی اطلاعات حاصل از ۳۱ تحقیق انجام شده با حضور دست‌کم ۳۰۰ هزار شرکت‌کننده است. نسبت WHR، ملاکی مطمئن برای پیش‌بینی احتمال ابتلا به دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و عروقی در زنان و مردان از تمام اقوام و نژادها است.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.