از نارنگی بیشتر بدانیم

نارنگی یکی از میوه ها از تیره مرکبات است که نسبت به پرتقال کوچک تر است، و مزه ترش و شیرین تری دارد. درخت ماندارین خانواده ای بزرگتر و متفاوت از نارنگی است میوه آن کوچکتر است که می تواند از هر دو طرف روی زمین به ورت ثابت قرار گیرد. پوستی نرم و پف کرده دارد که به آسانی از میوه جدا می شود. جدا شدن آسان بخشهای گوشت آن و اسید کمتر آن نسبت به پرتقال، نارنگی را به خوراکی دوست داشتنی برای بچه ها یا بزرگسالان تبدیل کرده است. نارنگی های ماندارین اصولا از اسپانیا می آیند و با درصد کمتری از مکزیک و مراکش هم تامین می شود.

ترکیبات شیمیایی
نارنگی میوه ای زمستانی و غنی از ویتامین های A ،B1 ،B2 و C است. نارنگی حاوی پروتئین، چربی، قند، مقدار زیادی فسفر و کلسیم است.

خواص درمانی نارنگی
نارنگی خون را تصفیه و زیاد می کند. به خاطر داشتن مقدار فسفر و کلسیم بالا، نارنگی یکی از میوه هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است. حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است. سرد و تر، مفرح قلب، رافع خفقان، صفرا بر و فرونشاننده لهیب معده و کبد است. نارنگی مسکن اعصاب است و برای کلیه بیماران مفید است. اگر می خواهید شب راحت بخوابید چند دانه نارنگی بخورید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.