روش درست کردن رول خرما و نارگیل

رول خرما و نارگیل یکی از شیرینی خوشمزه، مقوی و البته ساده ایست که می توانید با صرف کمی زمان و سلیقه آنرا تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه رول خرما و نارگیل:
خرما دشتستان: ۲ پیمانه
بادام بدون پوست: ۲ مشت پر
نارگیل رنده شده: ۱ پیمانه

طرز تهیه رول خرما و نارگیل:
برای تهیه رول خرما و نارگیل بهتر است از خرمای دشتستان یا خرمای قهوه‌ای استفاده شود، به کار بردن رطب و خرمای سیاه در این دستور زیاد مناسب نیست و شیرینی شما شکل‌پذیری کمی خواهد داشت.

پوست خرما را بگیرید. بادام‌ها را با آب داغ خیس کرده و پس از یک ساعت به راحتی پوست آن را بگیرید و سپس روی پارچه تمیزی پهن کنید تا خشک شود، پس از اینکه بادام‌ها خشک شد، آنها را چرخ کنید تا به شکل پودر درآید. سپس بادام چرخ شده یا پودر بادام را همراه با خرمای پوست کنده داخل غذاساز بریزید تا خوب مخلوط شده و یکدست شود. مواد را به هر طریقی که راحت هستید، می‌توانید رول کنید.

اگر زیر بشقابی حصیری یا ماکیسو مخصوص رول کردن سوشی دارید، روی حصیر را یک لایه نایلون بیاندازید و مخلوط خرما و بادام را به صورت لوله‌ای روی یک طرف نایلون قرار داده و همراه با حصیر و نایلون رول کرده و خوب گرد کنید تا در آخر به شکل استوانه صاف و یکدستی در آید.

سپس این استوانه خرمایی را داخل پودر نارگیل غلط داده و همراه با نایلون که دور آن پیچیده شده به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود. سپس از یخچال بیرون آورده و با چاقوی اره‌ای برش‌های مساوی بزنید، می‌توانید در آخر با پودر پسته، بادام پوست کنده درسته و یا خلال بادام روی شیرینی‌ها را تزئین کنید. رول خرما و نارگیل را با چای سرو کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.