توصیه هایی برای ورزش کردن در فصل گرما

فصل تابستان فرا رسیده و بسیاری از ما به دلیل شرایط بهتر هوا مشتاق هستیم که زمانی از روز را به ورزش کردن اختصاص دهیم. درحالی ‌که طرفداران ورزش کردن در هوای آزاد و فضاهای سبز در این فصل از سال بیشتر می‌شود از سوی دیگر کارشناسان بهداشت عمومی تاکید کردند که توجه به خطرات احتمالی تحرک بدنی شدید در هوای گرم امری ضروری است. شبکه خبری تورنتونیوز در مقاله‌ای در این باره تاکید کرده است که برای ورزش کردن در هوای گرم حتما باید توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:

– نوشیدن مایعات زیاد را هرگز فراموش نکنید. از آنجا که در این فصل هوا در فضای آزاد بسیار گرم‌تر می‌شود احتمال اینکه بدنتان آب بیشتری از دست بدهد افزایش می‌یابد و گاهی اوقات بدون اینکه خودتان متوجه باشید این اتفاق می‌افتد. همچنین ترجیحا از آب و نوشیدنی‌های بدون کافئین استفاده کنید.

– هرگز خودتان را گرسنه نگه ندارید. خوردن مواد غذایی سالم، امری حیاتی است. ممکن است به دلیل افزایش دمای هوا، اشتهای شما کاهش یابد. در این شرایط سعی کنید از وعده‌های غذایی با حجم سبک‌تر و کم‌تر استفاده نمایید اما از گرسنگی طولانی مدت پرهیز کنید.

– حتما در هنگام ورزش کردن لباس‌های سبک، روشن و آزاد بپوشید. در این مواقع پوشاک و البسه از جنس کتان، بهترین انتخاب هستند. اگر فعالیت بدنی در فضای آزاد باعث می‌شود زیاد عرق کنید بهتر است پوشاکی را انتخاب کنید که برای دفع عرق بدن، طراحی شده باشند.

– قبل از خروج از منزل هرگز ضد آفتاب را فراموش نکنید.

– از ورزش کردن به مدت طولانی در ساعات صبح خودداری کنید و ترجیحا بعدازظهر را برای این کار انتخاب کنید.

– هنگام ورزش کردن نمک از دست رفته بدن را با انتخاب نوشیدنی‌های مناسب، دوباره جایگزین کنید.

– برای ورزش کردن مسیرها یا جایگاه‌هایی را انتخاب کنید که سایه دارند و از تماس مستقیم با نور خورشید حتی‌المقدور خودداری کنید.

– قبل از آغاز تمرینات حتما از گزارش پیش‌بینی وضع هوا مطلع شوید و چنانچه هر گونه هشداری درباره افزایش سطح اوزون یا آلودگی هوا شنیدید، ترجیحا در منزل و فضای سرپوشیده ورزش کنید چون این آلاینده‌ها آسیب جدی به ریه‌ها وارد می‌کنند.

– از ورزش کردن در فضای باز از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر جدا پرهیز کنید. در این ساعت، هوا بسیار گرمتر از ساعات دیگر روز است و خطر گرمازدگی بسیار بیشتر است.بهترین ساعات ورزش کردن در صبح بین ساعات ۶ تا ۷ و در عصر بین ساعات ۷ تا ۹ است.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.