اصول مهم درباره انتخاب لباس عروس

شاید برای خیلی از عروس‌خانم‌ها هیچ چیزی لذت‌بخش‌تر از پوشیدن لباس‌های عروس پفی، پرنسسی و براق نباشد. ولی طراحان لباس عروس معتقدند اصول مهمی در انتخاب لباس عروس وجود دارد که رعایت آنها از شکل و جنس لباس عروس‌ مهم‌تر است. با برخی از این اصول آشنا شوید.

اول شناخت خود بعدا سفارش
اولین گام برای جست‌وجوی لباس مناسب مجلس شما این است که به شناخت خوب و مناسبی از خود و خواسته‌تان برسید. باید بدانید هدف از انتخاب لباسی با هر فرم چیست. شاید شما بخواهید با پوشیدن مدل خاصی بعضی از عیوب ظاهری یا جسمی‌تان را بپوشانید یا با کمک نوعی خاص از پوشش تلاش کنید تا به شکلی بهتر به چشم بیایید. در هر ۲ حالت ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفارش لباس ابتدا اندام خودتان را بشناسید.

برای این کار بهتر است از یک فرد وارد به آناتومی بدن یا شخصی که در این زمینه اطلاعاتی دارد کمک بگیرید. قدم بعدی‌، کاری است که شاید خیلی وقت شما را بگیرد ولی مطمئنا نتیجه خیلی خوبی خواهد داشت. اینکه بروید و در یک مزون لباس بشینید و تمام صفحات آلبوم‌ها و ژورنال‌های قدیم و جدید را ورق بزنید و از هرکدام که خوش‌تان آمد، یادداشت کنید. فراموش نکنید ممکن است شما در یک مدل از یقه و در یک مدل دیگر از مدل آستینش خوش‌تان بیاید.

مهم‌ترین نکته‌ها
برای انتخاب لباس عروس باید چند نکته را مد نظر داشته باشید. اول از همه قدتان و بعد از آن وزن‌تان. بیشتر دخترها از لباس‌های چین‌دار خوش‌شان می‌آید و دوست دارند حداقل دامن لباس‌شان پف زیادی داشته باشد اما با این‌که این لباس‌ها بیشترشان خیلی زیبا هستند ولی برای عروس‌هایی که قد کوتاهی دارند مناسب نیستند.

این دسته لباس‌ها برای عروس‌هایی مناسب است که قدشان بلندتر است و دوست دارند متناسب‌تر نشان داده شوند. از طرف دیگر، این لباس‌ها برای دختر خانم‌های چاق یکی از گزینه‌هایی است که در همان نگاه اول باید رد شود و برعکس مورد توجه عروس‌خانم‌های لاغر قرار بگیرد.

لباس‌های پف دار می‌توانند به اندام عروس‌های لاغر حجم بیشتری بدهد و این حجم‌دهی برای عروس‌هایی که اضافه وزن دارند، اصلا مناسب نیست. عروس‌های با اضافه‌وزن باید سراغ لباس‌هایی بروند که ساده هستند، به‌خصوص دامن آن‌ها. این کار باعث می‌شود آن‌ها را کشیده‌تر نشان دهد و همین کشیدگی، اضافه‌وزن اندام‌شان را مخفی می‌کند. نکته دیگر این‌که سعی کنید، لباس‌هایی را انتخاب کنید که از زیر قفسه سینه به پایین آزاد باشد. به‌خصوص اگر شکم دارید. این کار باعث می‌شود. شکم‌تان را مخفی می‌کند.

گردنتان کوتاه است یا کشیده؟
نکته دیگری که باید درنظر گرفته شود کشیده بودن یا کوتاه‌بودن گردن است. ۹۰ درصد لباس عروس‌هایی که در بازار هستند دکلته‌اند. به همین دلیل این طرح به نفع عروس‌هایی با گردن‌های نه چندان کشیده است و باعث می‌شود کوتاه بودن گردن‌شان چندان معلوم نشود. اما عروس‌هایی که گردن‌های کشیده دارند یا باید کت روی لباس شان را طوری انتخاب کنند که یقه ایستاده داشته باشد یا این‌که مراقب مدل موهای‌شان باشند.

مدل‌هایی که تمام مو در بالای سر جمع می‌شوند برای آن‌ها اصلا زیبا نیست. آخرین گزینه، انتخاب گردن بندهایی است که چسبان هستند. این گردن بندها مانع جلب توجه کردن کشیدگی گردن می‌شوند.درست مثل یک دستمال گردن.

با کفش‌تان راحت باشید
حالا که به خوشی لباس‌تان را سفارش دادید باید دنبال کفشی متناسب با همان لباس باشید که هم راحت باشد هم از زیبایی و جلوه لباس‌تان کم نکند. در این مورد راهنمایی‌های مزون لباسی که برای لباس درنظر گرفته‌اید هم می‌تواند کمک‌تان کند.

حواس‌تان باشد کفش تنگ انتخاب نکنید. کفش‌ها ابتدا کمی سخت هستند و ممکن است نو بودن شان کاملا احساس شود اما معمولا بعد از مدتی پوشیده‌شدن کمی جا باز می‌کنند. به همین دلیل قبل از عروسی چند بار کفش‌تان را در منزل بپوشید تا پای‌تان در آن جا بیفتد.

اگر جا باز کرد و در آن راحت بودید که چه بهتر اما اگر پای‌تان در آن احساس راحتی نکرد حتما تا قبل از روز جشن به سراغ گزینه دیگری بروید. از طرف دیگر مراقب باشید که پاشنه کفش‌تان شما را خیلی بلندتر از شوهرتان نکند. چون احتمالا آرایش موهای شما نیز به قدتان اضافه خواهد کرد. هر کدام را که بلند انتخاب کردید، از بلندی دیگری کم کنید. پس کفشی را انتخاب کنید که هم مناسب باشد و هم راحت. شما قرار است تمام شب لبخند به لب داشته باشید و با پایی که اذیت شده این کار امکان‌پذپر نیست!

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.