آندراس زومر، برنده جایزه نیچه ‌۲۰۱۲

آن گونه که وزارت فرهنگ ماگدبورگ اعلام کرده، این فیلسوف، دانشمند ادبی و نیچه پژوه متولد ۱۹۷۲ در شهر تسوفینگن در کانتون آرگاو این جایزه ۱۵ هزار یورویی را برای یک عمر فعالیت در زمینه فلسفه و نشر در تاریخ ۱۳ اکتبر (۲۲ مهر) در شهر ناومبرگ دریافت خواهد کرد.

زومر از سال ۲۰۰۸ در مقام مفسر علمی آثار فریدریش نیچه در آکادمی علوم شهر هایدلبرگ مشغول فعالیت است. علاوه بر این وی ریاست بنیاد فریدریش نیچه واقع در شهر ناومبرگ را نیز بر عهده دارد. زومر همچنین در سال ۲۰۱۱ در شهر فرایبورگ عنوان پروفسور فلسفه را کسب کرد.

جایزه فریدریش نیچه ایالت زاخسن – آنهالت یک جایزه ادبی است که در سال ۱۹۹۶ با همکاری انجمن نیچه راه اندازی شد و از آن زمان تا کنون هر سه سال یک بار اهدا می شود. از برندگان پیشین این جایزه می توان دورس گرونباین شاعر و مترجم برلینی و رودیگر سافرانسکی نویسنده را نام برد.

فردریش ویلهلم نیچه فیلسوف و شاعر بزرگ آلمانی در ۱۵ اکتبر ۱۸۴۴ متولد شد و ۲۵ آگوست ۱۹۰۰ درگذشت.از مشهورترین عقاید وی نقد فرهنگ، دین و فلسفه امروزی بر مبنای سوالات بنیادینی درباره بنیان ارزش‌ها و اخلاق بوده‌است. نوشته‌های وی سبک تازه ای در زبان آلمانی ایجاد کرد. از جمله آثار وی می توان به «فراسوی نیک و بد»، «چنین گفت زرتشت»، «اینک انسان» و «نیچه در برابر واگنر» اشاره کرد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.